Canalblog
Editer l'article Suivre ce blog Administration + Créer mon blog
Publicité
Littérature
Publicité
Archives
Littérature
Derniers commentaires
Littérature
Catégories
14 février 2014

YEMEZLER

 

kôle

Sen, polisi tam techizat sokağa sal.
Tomaları ve tankları sokağa sal.
Polis ortalığı gaz fişekleriyle yakıp yıksın.
Kitle içine dalıp keyfi olarak coplasın.
Annesi, babası yaşından insanları dövsün.
Rastgelene hakaret edip küfür etsin.
Gaz bombalarıyla gözleri kör edip can yaksın.
Eli sopalı sivil polisler gündüz gözüyle insan dövsün.
Ak şapkalı AKP genci polisle birlikte adam dövsün.
Zorla dükkan kapılarını kırıp soygunculuk yapsın.
Çimenlerde uzanıp güneşlenen gencecik kızları dövsün.
Sen, büyük bir pişkinlikle sorumluluğundan kaçınıp,
Her şeyi çapulcu dediğin halka hakaret edersin öyle mi?
Gelişen tüm bu olayların,
Kendi hatalarından kaynaklandığını görmezsin öyle mi?
Bununla kalmayıp "benim polisim haklıdır" diyeceksin. 
Sen, bu ileri sürdüğün bahanelerle kendini kurtaracağını mı sanıyorsun?
Yargına, hukukuna, polisine ve orduna mı güveniyorsun?
Her konuştuğundan da;
"Benim halkım, benim gencim, benim polisim,
Benim askerim, benim hukukum, benim adaletim,
Benim yargım, benim demokrasim, benim müslümanım,
Benim dinim, benim imanım, benim allahım" gibi deyimleri
Asla dilinden düşürmezsin.
Herkese bölücü, anarşist, terörist deyip
Bu yol ve yöntemle kendi maskeni gizlersin öyle mi?
Sıkıysa hiç bir polisi yanına almadan halkın içine bir gir bakalım.
Ama sıkıyor değil mi?
Çünkü suçlusun ve elin kanlıdır;
Hem de milyonların kanı,
Kürdistan çocuklarının ahı, 
Roboski'de paramparça olanların vahı, 
Dersim'de köyleri barajlar altında kalan yoksul köylülerin bedduası var.
Senin o ellerini sıkanın da mutlaka elleri kana bulaşmıştır;
Kaddafi'nin elini sıktın, kan akıttın.
Beşar'ın elini sıktın, kan akıttın.
Kısaca nereye gidip kimin elini sıktınsa, kan akıttın.
Sam amcanın uşaklığını yaptığınla gururlandın.
Belini sıvazlayıp seni BOP başkanı yaptı diye kendinden geçtin.
Ve kendini bulunmaz hint kumaşı sandın.
Sen suçlusun artık ve tüm suçların su yüzüne çıktı.
Gidicisin, battıkça da çırpınıyorsun.
Çırpındıkça da hep kirliliklerini kusup dışa vuruyorsun.
Halk diyor ki biz artık hasta bir adamı başımızdan istemiyoruz.
O koltuğu çok mu seviyorsun.
Yoksa ülkeyi Alevi-Sunni ayrımı propagandasıyla
Kan gölüne çevirmeyi mi planlıyorsun?
Yemezler artık, ne o Sunni eski Sunni ne de Alevi o eski Alevi…

Hasan DAL

(Edebiyatca - 09 Haziran 2013)

Publicité
Publicité
Commentaires
Publicité